A betonacél háló súlya örök téma betonozás során.
Nem azért érdekel minket, hogy megtudjuk hány kg lesz a földön, hanem azért, mert számos teendő és macera van vele kapcsolatban, ezért tudnunk kell, hogy mire számíthatunk.
Van azonban sokkal egyszerűbb és olcsóbb megoldás, mint a betonvas háló használata, ha a funkciója teherelosztás, és repedésmegelőzés,
de erről egy kicsit lejjebb. Most azért jöttél, hogy a térháló súlya iránt érdeklődj, és ezt meg is mutatjuk:
Betonacél háló súlya
Betonacél súlya
…de a cikk elején említettem, hogy van ennél egyszerűbb és olcsóbb megoldás, ha nem akarsz így járni:
…és nem akarsz cipekedni, és távtartózni, és a betonacél hálón botladozni betonozás közben.
De szeretnél sokkal olcsóbban és egyszerűbben betonozni, akkor válaszd az ArmoTec statikai makroszálat,
amivel kiválthatod a betonacél hálót ezeknél a munkáknál:
- térbeton
- kocsibeálló
- lemezalap könnyűszerkezetes házaknál
- szerelőbeton
- aljzatbeton
- medence alja
- járda
- filagória
- zsalukövek kitöltése (ha nem támfal)
- stb.
Kattints a képre, és tudj meg többet:
Az ArmoTec statikai szálat nem kell szállítanod, mert a futár házhoz visszi két nap múlva.
A térháló szállítása nagyon macerás dolog.
A kisebb, 4 mm vastag térháló súlya csupán 23 kg, vagy kevesebb, és össze lehet hajtani. Számtalanszor láttam már ilyet. Csak nem szabad! Soha többé nem tudod kiegyenesíteni úgy, hogy a beton szerkezet megfelelő pontján helyezkedjen el. Olyan hullámos lesz, hogy örülhetsz ha egy 10 cm vastag szerkezetben el tudod úgy helyezni, hogy ne látszódjon ki. Ráadásul betonozás során egy 4-es hálón közlekedni lehetetlen úgy, hogy ne görbüljön tovább. Mire lebetonozol, csak egy hullámos vasdarab marad a szerkezetben.
Arról nem is beszélve, hogy a 4 mm-es háló nem igazán erősíti meg a betont, a teherelosztásban kevés szerepe van.
Ha olyan betont készítesz, amire akár egy autó is ráállhat (vagy egy zongora a négy pici lábán) akkor minimum 5-ös, de inkább 6 mm-es hálóban kell gondolkodnod, 10×10 cm-es rácsosztással.
A 6-os betonacél háló súlya majdnem 50 kg, mérete 2,15×5 méter. Emiatt már csak teherautóval tudod szállíttatni. Ha közel van a tüzép vagy a vastelep, akkor is ki kell fizetned érte minimum 10.000,- Ft-ot, de Budapesten egy 15 km-es útra 28.000,- Ft +ÁFA árat kaptunk 2022 végén. Valószínűleg azóta nem csökkent ez a tarifa, csak nőtt. Ráadásul nem elég a nagyinak otthon tartózkodnia amikor megérkezik, hanem markos legények kellenek a lerakodáshoz. Az ArmoTec-et a nagyi is átveheti, mert csupán néhány kg a súlya, de a postás talán be is viszi a lakásba, ha szépen megkérik.
A statikai makroszálak nemcsak sokkal könnyebben használhatók, mint a betonvas háló, de számos más előnye is van.
- Biztonságossá teszi a munkavégzést, mert a betonacél használatból eredő baleseteket kiküszöböli.
- Könnyű szállítani. 500 kg súlyú betonacél hálót 25-50 kg ArmoTeckel ki tudunk váltani, amit teherautó helyett egy postás házhoz szállít.
- Könnyű vele dolgozni. Csak egyszerűen a betonkeverőbe kell adagolni, nincs szállítás, nincs pakolás, nincs vasszerelés, nincs macera.
- Szinte nulla a munkaigénye.
- Nem korrodál. A vasbetonok egyik legnagyobb hátránya, hogy egy idő után a betonba zárt acél is elkezd korrodálni a savak miatt. A beton kis mikrorepedésein keresztül oxigén és nedvesség éri, ami az egész betont elkezdi szétszedni. Az ArmoTec ezt teljesen kiküszöböli.
- Könnyű fúrni a szálerősített betont, nincs fúró törés.
- Sokkal olcsóbb, mint a betonacél háló.Sokkal kisebb ökológiai lábnyomot hagy. Gyártása és szállítása a betonacél környezetszennyezésének töredéke. Ráadásul ha ezzel váltod ki az acélt, akkor csökkentheted a korrózió védő betontarakarás mennyiségét, amivel további jelentős mértékben hozzájárulsz a környezetvédelemhez. Ha fontos neked a környezet kímélése, akkor ez a Te anyagod.
- Tudományos vizsgálatok támasztják alá, hogy az alkalmazása jelentősen megerősíti a betont sőt, akár a betonacél kiváltására is alkalmas.
- A betonszerkezetek legalább 50%-át arra használják, hogy megvédje a betonacélt a korróziótól. Makroszál esetén erre nincs szükség, így jelentősen csökkenthető a beton mennyiség.